۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

آموزش نمره دهی آنلاین

دیروز کلاسی برایمان گذاشته بودند که نمره دهی آنلاین را یاد بگیریم. این کلاس مخصوص دپارتمان ما بود و همه اساتید و استادیاران گروه جامعه شناسی دعوت بودند.
از دانشجویان دکتری که تدریس می کنند سه نفر حضور داشتیم. من و رشید قبل از همه رسیده بودیم و کامپیوتر میزمان را روشن کرده بودیم هر چند هنوز صفحه اصلی بالا نیامده بود. در همین بین بقیه هم می رسیدند، از جمله یکی از اساتید مسن تر که تا وارد اتاق شد شوخی اش گل کرد: «منم باید آموزش ببینم؟ بابا دیگه من باید به فکر ایمپلنت مغز باشم!»
درست ده دقیقه طول کشید تا کامپیوترها بارگذاری کردند و آماده شدند. همه هم سر صبر داشتند شوخی می کردند و منتظر بودند.
و اما خانم معلم توضیح داد که سه روش برای نمره دهی آنلاین وجود دارد که باید اینجا بررسی شود.
۱- اینکه روی کاغذ دستی نمره بدهیم و بعد نمره ها را وارد یک فایل اکسل کنیم و آپلود کنیم و توی سایت نرم افزاری هست که اتوماتیک لیست را تبدیل می کند و به دانشجویان نشان می دهد.
۲- اینکه کلیه فایل های ورد مقاله های بچه ها را دانلود کنیم و توی ورد ویرایش کنیم و توضیح و تذکر و نمره بدهیم و بعد همه را با هم آپلود کنیم و نمره ها را هم باز دستی وارد لیست اینترنتی کنیم.
۳- اینکه از نرم افزار گریدمارک استفاده کنیم که زیرمجموعه نرم افزار ترن ایت این است. نرم افزار ترن ایت این برای کشف تقلب ها و دزدی های ادبی و آکادمیک استفاده می شود و متن هر مقاله را با تمام منابع اینترنتی موجود به زبان انگلیسی مطابقت می دهد و درصد تطابق هر مقاله با متون دیگر را نشان می دهد. اشکالاتی هم دارد ولی در مجموع قابل استفاده ست.
همین نرم افزار امکان نمره دهی هم دارد. لیستی از کامنت های معمول هست که کافیست روی متن گذاشته شود. هر کسی می تواند لیست خودش را هم درست کند. امان کامنت صوتی هم دارد. نمره را بر اساس اطلاعاتی که اول به سیستم داده ایم در باندهای مختلف قرار می دهد و کار را خیلی راحت کرده. نیازی هم به وارد کردن نمره به صورت مستقل در سایت نیست، خود نرم افزار این کار را می کند.
ولی این نرم افزار یک اشکال بزرگ دارد. برای کار با آن حتما باید آنلاین بود. سرور توانایی پشتیبانی از همه کاربران را ندارد. ظاهرا تمام دانشگاه ها و مدارس با این سیستم کار می کنند و روزهای نمره دهی که سرور شلوغ است انقدر سیستم کند می شود که صفحه ها باز نمی شوند.
یکی از حضار پرسید کدام سرور؟ سرور دپارتمان یا دانشگاه؟ خانم معلم جواب داد سرور کل انگلستان را پشتیبانی می کند.
:)))))))))))
همه خندیدند. جلسه هم بدون نتیجه مشخصی تمام شد. همه دوست داشتند همان روش نمره دهی سنتی روی کاغذ را ادامه بدهند ولی دانشجویان خواسته بودند که نمره را آنلاین ببینند. احتمالا یک بار آزمایشی طرح دو یا سه را اجرا خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر