۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

روزهای آخر ترم

این روزها آخرین روزهای ترم زمستان است. دانشگاه ما امسال هفدهم دسامبر ترم را تمام می کند. این خودش باعث شده که مشارکت در کلاسها کمتر از معمول باشد. امروز فقط سه نفر از دانشجویان به کلاس آمده بودند. این کلاس معمولا شرکت کننده کمی دارد چون ظهر روز جمعه است و کسانی هم که در آن شرکت می کنند خسته اند و مرتب خمیازه می کشند. 
در عوض امروز که تعداد خیلی کم بود بحث ها رو زنده تر برگزار کردیم و زمان سریع گذشت. تا خود ساعت دوازده کار کردیم تا استاد کلاس بعدی وارد شد و عملا بیرونمان کرد. با این وجود وقتی کلاس تمام شد یکی از بچه ها پرسید ساعت چند است و خیلی تعجب کرد که وقت این قدر به سرعت گذشته. 
برگه های ارزیابی واحد را هم امروز و دیروز از بچه ها گرفتم و تحویل مسوول این درس دادم. آنجا لنا می گفت که بعضی بچه ها از سمینارها شکایت داشته اند و شکایت شان البته متوجه دوستان خودشان بوده که منابع را نمی خوانند و بدون مطالعه و اطلاعات به کلاس می آیند. 
البته شنیدن از انتقاد ناراحت کننده بود ولی واقعا چاره چیست؟ خواندن یا نخواندن منابع تقصیر خودشان است. من حتی دستم تا این حد باز نیست که خواندن یا نخواندنشان را امتیاز یا نقصی برای نمره نهایی حساب کنم.
امیدوارم نتیجه امتحان شان خوب باشد. مطمئن نیستم که با ساختار جدید درسها به نتیجه مطلوبی برسیم. برخلاف تصور اولیه ام به نظرم ساختار درسی پارسال بهتر جواب می داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر